YA klisék, amiktől a falra mászok - SUMMER EDITION

by - július 16, 2017

Egész nap kattogott az agyam, hogy miről írjak bejegyzést, aztán megláttam a tv-ben valamelyik ősrégi Olsen-ikres filmet, és tudtam. Abban a pillanatban éreztem. Az agyam is kislámpaként gyullad fel, mert a tudat elemi erővel söpört el. Tudtam, hogy ma alázós kedvem lesz.

Ez a két csaj akárhova ment, mindig bejött nekik az élet, tutira bepasiztak és boldogan éltek míg a következő filmben, egy másik országban fel nem szedtek mást. Na, de a lényeg: mennyi, de mennyi könyvet olvastunk már a nyárról, fiatalokról, és szinte mindig ugyanazokkal a kötelező támpontokkal = klisékkel, amelyektől én, 21 éves vén rókalány megkattanok. Ezekről szedtem össze nektek egy YA klisé listát, kifejezetten a nyárra hangolva, de a lista most sem teljes, várok javaslatokat további bővítésre a kommentár szekcióban.
A bejegyzésben található képek @neverhood tulajdonát képezik! / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva
A főszereplő csajnak nincs kedve a nyaraláshoz

What a suprise, a csajszika nyűgnek éli meg, hogy a családjával kell mennie egy egzotikus és drága helyre, és nem maradhat otthon az uncsi barátaival, brühühühű, tényleg, mégis hogy képzelik a gazdag szülei, hogy ő egy luxushotelben és egy luxusparadicsomban akar lenni, tényleg, tök érthetetlen. Aztán persze a könyv vége felé hálát ad az égnek de véletlen sem a szüleinek, hogy mégis ilyen kalandban lehetett része, és milyen szép az élet, és csodás a tengerpart, és eccarvú háton lovagol a naplementébe. 

A főszereplő csaj legjobb barátja és pasija összejön a háta mögött, míg ő nyaral...

Mert ugye minden barát ilyen nagyszerű és megbízható, nem is értem, hogy nem voltak jelek, tényleg. A főszereplő persze a barátnőjére haragszik, nem a pasijára, ami megint csak nonsense. Ehhez két ember kell, de bizony, szerintem is hitessük el a kislányokkal, hogy a férfiak üresfejűek, nekik minden mindegy, de a barátnőnk egy rohadék, amiért érzelmeket merészelt táplálni a párunk/exünk iránt. 
A bejegyzésben található képek @neverhood tulajdonát képezik! / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva
... de ez amúgy nem baj, mert a főszereplő csaj összejön Juan Miguel Pablo Giorgioval. 

Óóó, a kedvencem. A legnagyobb favorit klisém, ami létezik a nyári/nyaralós/kirándulós könyvekben. A Csaó, Lizzie tudjátok, a Hillary Duffos film óta én meghalok ettől, de úgy tisztességesen. Tedd a kezed a szívedre: külföldön, családi nyaraláson beszéltél te bárki helyi lakossal, mikor 15 éves voltál vagy még fiatalabb? Ne adj isten, egy jóképű, kreol bőrű, csábos mosolyú ifjúval, aki történetesen tökéletesen beszélt angolul, és tényleg elmentél vele a holdfénybe csillagokat bámulni? 
Én is mindig ebben reménykedtem, ahányszor nyaralni mentem, vagy táborba. Aztán felnőttem.

Egyszerre több pasiba is szerelmes, és nem tud dönteni.

Óó, Jenny Han, te vagy az??? Az egyik fiú a gyerekkori barátja, akivel soha, semmilyen körülmények közt nem jött volna össze évekig, a másik az új srác a nyaralóból, aki kettőt rákacsint, és a főszereplő lányunk már az esküvőjüket tervezi. Aztán persze kiderül, hogy az utóbbi egy gyökér vagy szoknyapecér, a csaj meg megvilágosodik, és a haversrác karjaiba veti magát, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. 
Nincs.
Ehhez nem tudok többet hozzáfűzni, így is csöpög a nyáltól az egész, nem akarok túlzásba esni, amúgy is kétmilliószor kitárgyaltuk már, mi a véleményem erről ez egész "jaj, mindig is szerelmes voltam a haveromba, csak eddig nem tűnt fel" dologról. az újabb olvasóim kedvéért röviden: az, hogy egy nagy bullshit és ilyen nincs.
A bejegyzésben található képek @neverhood tulajdonát képezik! / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva
Egy hete ismerik egymást, de boldogan élnek, míg meg nem halnak.

F*CKING NO! Whááá, utálom, kitépem a hajam, meghülyülök. 
Tegyük tisztába a dolgokat: én elhiszem, hogy van, aki 16 évesen megtalálja a lelki társát, tapsot neki, legyen boldog. DE! Ne hitessük már el szegény önbizalomhiányos tinilányokkal, hogy a táborban/nyaraláson megismert, és később lángoló szerelemre gyúlt kapcsolat örökkön-örökké kitart. És nem, nem azért mondom, mert pesszimista, csalódott vagy ünneprontó lennék. Akadtak az életemben erre ellenpéldák, büszke is vagyok rájuk, mint tyúkanyó a csibéire, de fhúúú. Nyáron minden más, mindenki szabadabb, más a légkör, más a szabadság érzése, mint az év többi részében. Arról nem is beszélve, hogy a táborok/nyaralás mindenkiből általában a jót hozza ki, új emberek, új környezet, mindenhez normálisabban állunk hozzá, amolyan "kiszakadtam a világomból" felfogással. Ez is a lényegük.
De épp ezért egy hatalmas illúzió is, szóval csak óvatosan a nagy odaadásokkal. 

5 évet öregedtem, lett pár ősz hajszálam, de hogy még mindig messze nincs vége a klisétengernek, az is biztos. Segítsetek kiegészíteni ezeket a gyöngyszemeket, és azonnal hozok nektek egy Summer Edition - Part 2-őt, mert szerintem a könyvmolyok és az internet népe ezt megérdemli. 

Amúgy imádom ezt a 'sorozatot' írni, ne kérdezzétek, miért. Értitek, lehetnék ilyen életmód blogger, tök pozitív dolgokkal, de neeeeeem, nekem az asztalra kell csapnom. Ki érti ezt?!
Dobjatok egy kommentárt itt, vagy Facebookon, vagy akár Molyon is, nagyon kíváncsi vagyok a ti "kedvenc" könyves kliséitekre :) Instán pedig @neverhoodsdiary néven követhettek, minden velem és a bloggal kapcsolatos infót onnan tudhattok meg először :)

Nagyölelés a Csibecsaládnak:
Aktuális heti VLOG: @neverhood_

You May Also Like

2 comments

  1. Imádom ezeket a posztokat, és ez inkább humoros, mint negatív téma, szóval ne aggódj emiatt. :D
    Most hirtelen nem jut eszembe egy nyári klisé sem, de egy ilyet írhatnál gimis kiadásban is, kíváncsi lennék, arról mit gondolsz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen pozitív visszajelzéseket kaptam, szóval legalább kiegyenlítődik a mérleg, köszönöm szépen :) :D
      ÓÓÓÓÓóóó, ez nagyszerű ötlet, már most közölhetem, hogy igen részletekre kimenő bejegyzés lesz :D

      Törlés