Interjú Tavi Katával, a Sulijegyzetek c. sorozat írónőjével

by - június 02, 2017

Egyik nap eszembe jutott, hogy miért nem csinálok már interjúkat, pedig régebben, mikor még besegítettem egy újságnál, kifejezetten szerettem a műfajt. Szeretem ezeket a kérdezz-felelekes dolgokat, ezáltal megismerni új embereket és életutakat. Egyik gondolat követte a másikat, leginkább az, hogy ki lenne az a hazai írónő, akit szívesen faggatnék, és egyértelműen Tavi Kata neve ugrott be. 

A Sulijegyzetek sorozat írónője hamarosan lezárja Lilláék iskolás kalandját, elbúcsúztatva így az olvasókat is a Duna-parti Gimitől, de mivel türelmetlen vagyok, és már nagyon várom a befejezést (:D) ezért ráírtam, hogy benne lenne egy kisebb interjúban, írásról, a sorozatról és úgy mindenről. 



Ő pedig belement, nagyszerű válaszokat adva, amikért ezúton is hálás vagyok!

Enjoy!

- Az első "bemelegítő" kérdésem: A Táncvarázsról írt értékelésemben feltettem (ITT OLVASHATÓ) egy - akkor még - költői kérdést, de ha már így lehetőségem adódott, megkérdezem: Leviről tudunk meg bármikor is bármit?

A sorozat kezdetén Ákos és Levente karakteréről ugyanannyit szándékoztam elárulni, majd ez megváltozott, mert Ákos jobban előtérbe került, Levente pedig háttérbe. Aki kedveli, annak talán rossz hír, de nem fogjuk őt ennél jobban megismerni.
- Most, hogy jön a befejező rész, milyen érzések kavarognak benned? Mégiscsak 4 év telt el a Nyitótánc óta. Azt hittem, könnyebb lesz lezárni a sorozatot, hiszen teli vagyok új ötletekkel, de tévedtem. A negyedik kötet utolsó néhány jelenetét majdhogynem szomorúan írtam.  De el kell engedni a történetet és a karaktereket, mert így van rendjén. 

- Szerintem mi is szomorúan fogjuk olvasni. Meg tudod fogalmazni, mit jelent számodra az írás? Olvastam egy régebbi interjúban, hogy már legalább egy évtizede komolyabban foglalkozol vele. Miért? Az írás hobbinak indult, régebben, amíg a magam kedvéért írtam a történeteket, egyfajta kikapcsolódást jelentett. Gyakorlatilag teremtettem egy fantáziavilágot, hogy elbújhassak a hétköznapok gondjai elől. Ma már többet jelent, megváltoztatta az, hogy másokkal is megoszthatok valamit, ami nekem örömet okoz. Komolyabban kell vennem, több időt tölteni az írással, fejlődni, és az olvasókkal is tartani kell a kapcsolatot. ☺ Írónak lenni egy hivatás és igyekszem felnőni a feladathoz.
- Ha már olvasók: befolyásolják az olvasói vélemények a történet kimenetelét? Honnan merítesz inspirációt?
A történet kimenetelét nem befolyásolja, hogy az olvasók hogyan képzelnék azt el. A regény, amit kiadok a kezemből, az én vagyok, ha ebbe más beleszólna, az már nem ilyen lenne. Viszont szívesen meghallgatom őket, mert érdekel, hogy mit látnak, melyik karaktert kedvelik, és mit éreznek a sztorival kapcsolatban. Engem a környezetem inspirál: az emberek életútja, a nehézségek és szépségek egyaránt. Ehhez pedig nem elég a gép előtt ülnöm, hanem ki kell mozdulni, nyitottnak lenni, tájékozódni, beszélgetni az emberekkel és figyelni őket.

- Ha csak egy tanácsot adhatnál a Nyitótáncot írt önmagadnak, mi lenne az? Nehéz kérdés. Azt tanácsolnám neki, hogy legyen nyitottabb mindenre és mindenkire.

- És mit tanácsolnál azoknak, akik komolyabban szeretnének az írással foglalkozni?

Legyenek türelmesek magukkal, és ne sajnálják az időt arra, hogy megtanuljanak jól írni, mert ahhoz sok munka kell.
- Van valamilyen rutinod/szokásod írás közben? Illetve molyon kérdezték, hogy van e valamilyen írástechnikád (jegyzet, vázlat, tábla, stb.)
Minimális mennyiségű vázlattal dolgozom, csak a történet fő vonalát tervezem meg, a legtöbb jelenetet spontán írom, amikor leülök a gép elé. Ennek a módszernek van hátránya is, előnye is, de annyi biztos hogy nekem csak így megy. Háttéranyagokat viszont folyamatosan gyűjtök, ez a gépemen gyűlik. - Térjünk át konkrétan a Sulijegyzetek sorozatra. Honnan jött a hónapokra bontás? Szerettem volna valamilyen tagolást, és ez jó ötletnek tűnt.

- A negyedik részben Lillából vagy Krisztiánból kapunk e majd többet? Illetve Molyon kérdezték, hogy a Kristóf-Jázmin szállal lesz e még nagyobb történés? Mindig is Lilla volt az első számú mesélő, arányaiban a legtöbbször az ő szemszögéből írok. Persze lesznek Krisztiános-részek is. Minden szállal foglalkozom az utolsó kötetben, mindenkinél lesznek még történések.
- Molyon kérdezték azt is, hogy vannak e kedvenc táncaid, vagy zenék, amikre szívesen táncolsz?
Sose tanultam táncolni, de a latin táncok vonzanak. Ha a tánc helyett kapott volna az életemben, talán ezt választom.

- Ki a kedvenc fiú karaktered az általad megírt történetben?Melyik lánnyal lettetek volna legjobb barátnők a középiskolában? Krisztián a kedvenc. Mindig is ő volt. ❤ Azt hiszem, Jázmin lett volna a legjobb barátnőm.
- A sorozat befejezése után várhatunk újabb történetet, esetleg újabb könyvsorozatot? Ha igen: maradsz az ifjúsági irodalomnál, vagy esetleg más műfajban is kipróbálod magad?
Új ifjúsági sorozatba kezdek, testvérekről, barátságról szerelmekről.

- Egyetlen kérdésem van még, aztán nem zaklatlak többet. :) El tudod mondani nagyon vázlatokban, hogy hogy néz ki egy könyvkiadás? Lektor, szerkesztő, kiadó stb. Milyen folyamatokon kell végigmennie valakinek, aki ilyen fába vágja a fejszéjét? Megpróbálom. Biztosan másképp csinálják minden kiadónál, én a saját tapasztalataimat tudom megosztani. A kéziratnak meg kell felelnie egy bizonyos nyelvi szintnek (helyesírás, stilisztika stb.) Sokan alábecsülik ezt, de ez alap. Ahhoz hogy működjön egy regény, sok tényező szükséges, néhány ezek közül: egy érdekes alapötlet, jó dramaturgia, kidolgozott karakterek, és folytathatnám a sort. A szerkesztők ezeket segítik javítani, hogy a lehető legjobb legyen a történet. Adnak egy iránymutatást , az író pedig nekigyürkőzik és megoldja a házi feladatot. Ezután jön a borítótervezés, majd mindaz, amitől fizikailag könyv formát kap a regény, a nyomdai munkálatokkal a végén.
Még egyszer köszönöm Tavi Katának, hogy válaszolt a kérdéseimre, már mind nagyon várjuk a negyedik, befejező részt.

Ha tetszett ez a kérdezz-felelek típusú bejegyzés, akkor írjátok le kommentárba, kiről olvasnátok még szívesen a blogban, én pedig próbálok intézkedni, ahogy mindig :D 

FONTOS INFÓ: ÚJ INSTAGRAM oldala van a blognak, úgy éreztem, épp ideje külön szedni a privátot a blogtól. A "neverhoodsdiary" néven megtaláltok, minden fontos infót és történést ezután story-ban fogtok látni, lévén, nincs snapchatem és a twittert sem preferálom. Kövessetek be ott, és ne maradjatok le semmiről, és nyugodtan írjatok üzit, tageljetek, vagy dobjatok át meme-ket, örömmel fogadok mindent :D

A Facebook oldalon pedig a legújabb bejegyzéseket olvashatjátok első kézből. 

U.I.: Jövő héten nyereményjátékot hirdetek, figyeljétek az oldalakat és a blogot ;)
Szóval, kivel legyen a következő interjú? Kommentekben várom a javaslatokat :)
Nagyölelés:

You May Also Like

2 comments

  1. Úristen! Imádom Tavi Katát és a Sulijegyzeteket is :) Nem is kérdés, hogy ez az interjú mennyire de mennyire elnyerte a tetszésemet! <3 A befejező részt pedig már azóta várom mióta kiolvastam a 3. részt...azt pedig a megjelenése után pár nappal kivégeztem :D <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, nagyon örülök, ha tetszett *-* Én is várom már nagyon :3

      Törlés