University life (1.) - Mi kell a Gólyának?

by - július 30, 2016


Először is szívből gratulálok mindenkinek, aki sikeresen felvételt nyert a választott felsőoktatási intézményébe. Tudom, hogy milyen áldozatokkal és fájdalmakkal járt a tanulás a felvételire, és az izgalmakra a ponthatár húzás során. Az egyetemi élet a legcsodásabb és leginkább önismeretre bíró szakasz, amelyet vétek kihagyni. Nem biztos, hogy te leszel a bulikirálynő, vagy a kollégiumod ásza, mint az amerikai filmekben, de nem is feltétlen kell, hogy az legyél. Az egyetemi életet mindenki máshogy éli meg, ez alól te sem leszel kivétel.
És hogy miért rizsázok erről ilyen nyálasan? Mert megpróbáltam összeszedni, mik azok a kellékek, amelyekre szükséged lesz a mindennapokban. Tudom, hogy még csak július van, senki nem akar az iskoláról beszélni, de a halomnyi papírmunka közben ezeket is beszerezheted. Igyekeztem azokra koncentrálni, amire elsőre annyira nem gondol az ember, remélem valamennyit tudtam segíteni. :)

Egy nagyon jó határidőnapló

Én ott valahol hibázhattam el, hogy csak az utóbbi fél évben kezdtem használni, pedig sok stressztől és utolsó pillanattól menthettem volna meg magam. Annyi beadandó, zárthelyi, buli, prezentáció, szünet időpont lesz, hogy egy idő után garantáltan belezavarodsz. Ráadásul sokkal könnyebben tudod a tanulmányaidon kívüli tevékenységeket beiktatni. Saját bőrömön tapasztaltam meg, mennyire szükséges legalább egy picit előretervezni. Ha csak legyintesz, és "úgyis megjegyzem" felfogást követsz, garantáltan elmaradsz egy csomó mindennel.
Plusz tipp: Mindenki máshogy tervez, és más szakra jár, így azon is gondolkodj el, mekkora füzetre van szükséged. Van, aki a hatalmas A4-es alapút használja, de pl. én egyszerű kézitáskával szoktam órára járni, így a kisebb formátumot preferálom, különben nem férne más bele. Azt is érdemes megfontolni, hogy jegyzetfüzetként is használnád-e, vagy csupán feljegyzéseknek. Próbáltam Ebay-en szétnézni, hogy segítsek nektek, de meglepődve tapasztaltam, hogy megdöbbentően sokat kérnek egy egyszerű kínai füzetkéért. Azt ajánlom, inkább a környéken nézzetek szét a papírüzletekben, így azt is kitapasztalhatjátok, melyik típus illeszkedik az életstílusotokhoz jobban.
Azért itt egy link.

Strapabíró és jól záródó(!) termosz/vizesüveg

Lesz, hogy egész nap órákra jársz majd, szóval kell az energia, vagy legalább a felfrissülés. Télen a meleg teának is úgy fogsz örülni, mint egy hétfogásos vacsorának, a magamfajta kávéfüggőnek meg aztán minden korty felüdülés. Szintén saját (és a jegyzeteimen éktelenkedő foltok) tapasztalat, hogy nem éri meg ezeken a dolgokon spórolni, ha valamelyik nem záródik, akkor egész nap cipelheted a kezedben, ami egy idő után rohadt unalmas és zavaró.
Ha a boltban egyik sem tetszik, akkor tessék ez vagy ez a link. :)

Bicska

Oké, tudom, ez nem épp a "must have" listák élén szokott lenni, de higyjétek el, egy apró bicska a táskátokban akár a életet is menthet, és itt nem csak az önvédelemre gondolok. Mindig én vagyok az, akit kiröhögnek órán, ha valakinek olló kell, vagy dugóhúzó, vagy szemöldökcsipesz, de aztán persze mindenki megköszöni, hogy kölcsönadtam. Nem kell, hogy fúrótól kezdve a körömvágó ollóig minden legyen rajta, de most komolyan: nem kultúráltabb a bort úgy felnyitni, hogy nem töritek szét az üveg nyakát? :D márpedig az egyetemistának a bor szent és sérthetetlen
Az önvédelemről jut eszembe: tudom, tudom, ne fessük az ördögöt a falra, az élet csudaszép, az emberek aranyosak, és eccarvúk szaladgálnak az égen, stb, de számomra is meglepő volt, mikor egyik-másik szaktársnőm táskájából előkerült a gázspray. Bármelyik városba is élsz, vagy jelentkeztél a tanulmányaidra, sosem tudhatod, ki jön szembe az utcán. Nem azt mondom, hogy minden eléd toppanó egyént nyomj szembe a cuccal, mert lehet, szegény csak szórólapozik, de nem árt az óvatosság, főleg hazafelé a buliból. Just sayin'.

Irattartó. Irattartó mindenhol.

Lehet egyszerű, lehet vastag, kemény borítású, lehet fűzős, a lényeg, hogy legyen legalább 2 irattartód kezdetnek, ami aztán úgyis bővülni fog. Ha füzetbe írsz, ha spéci jegyzetlapokra, akkor is lesz egy csomag nyomtatott és piszkozat papírod, amibe belefulladhatsz, így ennek beszerzését szívből ajánlom. Ráadásul később az az évi jegyzeteket is el kell raknod, hogy a gyönyörűséges államvizsga előtt ismét randevúzzatok egyet. Vagy kettőt. Vagy hármat.
Ilyet biztos, hogy találtok itthon is, de mivel eBay mániám van, hagyok itt néhány linket: link link link
Viszont ha valaminek még inkább híve vagyok, az a DIY, valamit házilag ti is tudtok ügyeskedni, biztos vagyok benne, hogy sokkal szebb is lesz, arról nem is szólva, mennyire egyedi.

Közlekedési menetrend APP

Bármely nagyobb városnak, aminek van tömegközlekedése, van menetrendes applikációja (amennyinek csak tudtam, utánanéztem), ami jelentőssen megkönnyíti az életet a nagyvárosban, és a busz után futkározásnak. Igyekezz azt letölteni, amelyhez internet hozzáférés nélküli térkép is van, így még jobb haver lesz a bajban. 

Antibakteriális trutymó

Ahogy hazaérek, mindig az az első, hogy rohanok kezet mosni, mert tudom, hogy a város minden baktériumfajtájából legalább egyet összeszedtem egy óra alatt. Sokszor az egyetemi épületek mosdójában víz is alig van, nem hogy kéztörlő vagy szappan, így ha nem akartok egy istenes "piszkos kéz" fertőzést összeszedni, akkor legyen nálatok egy kis tubussal, sűrűn fogjátok használni.
Azért a rendes kézmosást ez sem helyettesíti, így ha még alaposabban megelőznéd a gondot, akkor érdemes drogériákban szétnézni "travel size" kézmosó szappanoknak, amelyek nem foglalnak annyi helyet a táskában.

Egy túlélőcsomag

Próbáljátok megkeresni otthon a legkisebb neszeszert, és pakoljátok bele: fájdalomcsillapító, görcsoldó, hányáscsillapító, torokfertőtlenítő cukorka. Ne az egész levelet, csak 2-4 szemet, ennyivel vígan túlélitek, ha a tanórán jön rátok a rosszullét. Egyszer bepakolod, beledobod a táskádba, aztán vígan elélsz abban a tudatban, hogy ha valami probléma történik, tudod kezelni ideig-óráig. Nálunk reki és egfejlesztésen a fájdalomcsillapító úgy fogy, mint a rágó, éljen a sporttudományi és az istentelen izomláz és/vagy fejfájás.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, remélem valamennyire a még középiskolába járók is tudtak szemezgetni. Van valami, amit kihagytam? Írjátok bátran, legalább ti is segítetek nekem, hogy mivel kínozzam még az amúgy is brutális súlyú táskámat. :D

You May Also Like

0 comments